miercuri, 3 noiembrie 2010

Organizarea Curţii de Conturi a Uniunii Europene

La fel ca şi Curtea Europeană de Justiţie, ca şi Tribunalul de Primă Instanţă, Curtea de Conturi îşi desfăşoară activitatea la Luxemburg .
În cadrul structurii organizatorice a Curţii de Conturi se disting mai multe servicii administrative: secretariatul general, departamentul juridic, serviciul contabilitate, serviciul de control financiar, serviciul de relaţii externe.
Secretarul General trebuie numit de către Curte după un vot secret.
Fiind responsabil de secretariatul Curţii, secretarul general are printre altele atribuţia de a întocmi proiectele proceselor-verbale ale şedinţelor Curţii şi de a păstra minutele în original ale actelor Curţii, ale scrisorilor preşedintelui, ale tuturor deciziilor Curţii, ale grupurilor de audit şi ale Comitetului administrativ precum şi procese-verbale de la şedinţele Curţii, ale grupurilor de audit şi ale comitetului administrativ. Acesta ia măsurile necesare pentru a asigura notificarea şi publicarea documentelor Curţii în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Secretarul general asistă preşedintele în ceea ce priveşte pregătirea şedinţelor Curţii, respectarea procedurilor şi aplicarea corectă a deciziilor Curţii.
Pe lângă responsabilitatea pe care o are în materie de gestiune a resurselor umane şi de administraţie a Curţii, secretarul general mai este responsabil şi de buget, de serviciul lingvistic, de formarea profesională şi de departamentul de informatică.
Curtea este structurată în mai multe grupuri de lucru dedicate diferitelor tipuri de activităţi financiare din cadrul Uniunii (Fondul European de Orientare şi Garantare Agricolă, Fonduri Structurale, state terţe, cheltuieli administrative ş.a.). Toţi judecătorii (cu excepţia preşedintelui) fac parte din unul sau mai multe grupuri de control ale Curţii de Conturi . Grupurile sunt conduse de câte un membru al Curţii.

Niciun comentariu: